Våra typer av assistans
Vi har två olika typer av assistans. Dessa formas personligt utifrån
vad kunden vill och har för behov. Beroende på typ av assistans kan
nivån på ersättning vara olika.
Typen bestämmer också vem som ansvarar för vad och hur många
tjänster kunden kan få.
Nordström Assistans Frihet
Som kund ansvarar du för vad som ska göras hos dig.
Du leder arbetet som assistenterna gör. Vi har arbetsgivaransvaret, vi
tar hand om löner och all administration. Du kan få hjälp med att hitta rätt
assistenter, förhandla löner och du kan få juridiskt stöd.
Vi kan hjälpa dig med myndighetskontakter. Du får en personlig kontakt
som hjälper dig att lösa frågor som kan komma upp.
Nordström Assistans Närhet
Här arbetar vi nära dig som kund. Vi har arbetsgivaransvar och ansvar
över arbetet som ska göras. Vi leder arbetet och ser till att det finns
personal. Du kan även få en personlig tränare och många andra aktiviteter.
Tränarna finns i Malmö, i Stockholm och i Gällivare.



